دکوراسیون باغ, مقالات

چگونه آبنمای کم هزینه در حیاط ویلای خود بسازیم؟

چگونه آبنمای کم هزینه در حیاط ویلای خود بسازیم؟

بدون شک داشتن آبنما در حیاط خانه و یا ویلا تمایل هر فردی می باشد. ولی شاید به دلیل گران بودن و هزینه های زیاد این آبنما ها از داشتن یک آبنما مایوس شده باشید. در این مقاله سعی می کنم تا آموزش ساخت آبنما با هزینه کم رو آموزش بدم.

قدم به قدم ساخت آبنما

شاید در مرحله اول ساخت آبما به نظر شما کار دشواری بیاید. اما نگران نباشید ما در اینجا به صورت قدم به قدم آموزش ساخت آبنما را خواهیم داد.

1- حوضچه آبی انتخاب کنید

حوضچه آب منبعی هست که آب و پمپ آب باید در آن قرار بگیرد . حوضچه خود را می توانید از یک وان قدیمی و یا یک تشک پلاستیکی و یا هر چیزی که در مقابل آب مقاوم باشد و آب نتواند آن را تخریب کند انتخاب کنید. فقط تنها نکتهی مهم این هست که عرض حوضچه باید چیزی حدود بیشتر از 15 سانتی متر بیشتر از عرض بدنه آبنما باشد تا تاسیسات آبنما بتواند به راحتی از آن عبور کند

2- پمپ مناسب آبنما

برای اینکه آب در جریان باشد و خراب نشود باید از یک پمپ مناسب استفاده کنید. پمپ ها در اندازه و ابعاد مختلفی هستند که بر حسب میزان خروجی آبی که می خواهید داشته باشید پمپ مناسبی انتخاب کنید. در این زمینه فروشنده پمپ می تواند شما را به خوبی راهنمایی کند.

3- صفحه مشبک اتوری

نیاز هست که شما پمپ آب خود را در برابر فشار ها و سنگریزه ها محافظت کنید تا سنگ ریزه ها وارد پمپ نشود برای این کار لازم هست از یک شبکه مشبک فلزی استفاده کنید تا سنگریزه از آن عبور نکرده و در برابر افتادن اجسام سنگین هم از پمپ محافظت کند.

4- مصالح بدنه آبنما

در انتخاب مصالح بدنه آبنما می توانید از هر چیزی که زیبایی خاصی به آبنما شما بدهد استفاده کنید. ولی توصیه ما این هست که از مصالحی استفاده کنید که بتوانید به راحتی با آن مصالح کار کنید به طور مثال می توانید از سیمان و سنگ های صیقلی استفاده کنید و آبنمای زیبایی بسازید.

5- لوله و اتصالات و واشر آبنما

برای ساخت آبنما شما به 2 نوع لوله مسی و pvc نیاز دارید از لوله مسی برای انتقال آب از پمپ به آبنما و از لوله pvc برای محافظت از سیم های پمپ در برابر آب استفاده کنید .

فراموش نکنید که طول لوله مسی را تقریبا نیم متر بیشتر از ارتفاع آبنما انتخاب کنید.

6- شن برای کف آبنما

شن را برای زیر و داخل حوضچه ی آبنما نیاز داریم.

آبنمای سنگی

آبنمای سنگی

چگونه خودمان یک آبنمای زیبا بسازیم؟

برای سایخت آبنما باید مراحل زیر را به دقت انجام دهید.

1- ابتدا با استفاده از بیل و کلنگ گودالی ایجاد کنید تا به راحتی بتوان حوضچه آبنما را داخل آن قرار داد. فراموش نکنید که شیاری هم از حوضچه تا پریز برق ایجاد کنید.

2- برا تنظیم ترازی حوضچه از شن استفاده کنیدزیر حوضچه به اندازه 5 سانتی متر شن بریزید و حوضچه را تراز کنید.

3- لوله pvc را به اندازه مناسب برش داده و سیم دریایی را از داخل آن عبور دهید و سپس در شیاری که برای عبور سیم تا پریز ایجاد کرده بودید قرار دهید.

4- پمپ آب را درون حوضچه قرار داده و روی حوضچه صفحه مشبک را قرار دهید تا پمپ ایمن بماند.

5- سوراخی بر روی صفحه مشبک جهت عبور لوله مسی و همچنین سیم برق ایجاد کنید .

6- قسمت وسط بدنه آبنما را جهت عبور لوله مسی از آن سوراخ کنید و لوله مسی را در داخل آن قرار داده و از چسب جهت محکم کردن آن استفاده کنید.

مبلمان کنار آبنمان

این پایان کار نیست اکنون شما نیاز دارید تا از یک تاب ویلایی و یا تاب آویز در کنار آبنمای خود استفاده کنید تا در کنار صدای زیبای آب روز آرام و خوشی را برای خود رقم بزیند.

منبع تحریریه ویلاسازه

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *