دکوراسیون باغ, مقالات

انتخاب کفپوش باغ ویلایی – نمونه طرح های اجرا شده

انتخاب کفپوش باغ ویلایی

یک ﻃﺮاح می بایستی ﻛﺎر ﺧﻮد را ﺑﺎ ﺻﻔﺤﻪ زﻣﻴﻦ ﻳﺎ ﻛﻒ ﺑﺎغ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻧﻘﻄﻪ ﺣﺮﻛﺖ آﻏﺎز ﻧﻤﺎﻳﺪ .

کفپوش باغ دو ﻫﺪف را در طراحی دﻧﺒﺎل ﻛﻨﻨﺪ: 1- ﺟﺬاﺑﻴﺖ و زﻳﺒﺎیی ﻓﻀﺎﻫﺎ (سطحی زینتی) ﻛﻪ ﺑﻪ ﻋﺒﺎرتی ﺟﻨﺒﻪ دﻳﺪاری ﻛﻪ به ﭼﺸﻢ ﺑﻴﻨﻨﺪه اﺳﺘﺮاﺣﺖ می بخشد. که میتوان کف تاب های ویلایی ، صندلی ها و میزها ، وسایل بازی و تاب آویز ریلکسی را با سنگفرش تزئین کرد.2- از لحاظ ﻋﻤﻠﻜﺮدی ﻣﺤﻮر ﻳﺎ ﻣﺴﻴﺮی ﺑﺮای ﮔﺮدش در ﻓﻀﺎ اﻳﺠﺎد ، میﻛﻨﺪ. (ﺳﻬﻮﻟﺖ ﺗﺮدد) ﻳﺎ ﺟﻨﺒﻪ ﻋﻤﻠﻲ ﻛﻒ ( بازی کردن و راه رفتن). دال عبارت است از قطعه سنگ، چوب بتن ، موزاییک و… که به طور منظم یا نامنظم در سطوحی که محل تردد درفضای باغ و پارک است، به کار می رود. به طور کلی کاربرد سنگ و یا سایر مصالح ساختمانی دلاژ می نامند.

طرح کفپوش باغ ویلایی

طرح کفپوش باغ ویلایی

انتخاب کفپوش مناسب برای باغ

در انتخاب کفپوش باید به نکات زیر توجه کرد.

1-دوام

2- نما و شکل ظاهری

3- قابلیت دسترسی

4- قابلیت اقلیمی

5- نوع استفاده سواره یا پیاده

6- عوامل اقتصادی

کف باغ از دو نوع بافت تشکیل شده است: بافت نرم(مثل چمن ها و گیاهان پوششی) است که برای سطوح زیاد و هوای خشک کاربرد دارد و استراحت خاصی به چشم می دهد و بافت سخت (مثل محوطه های سیمانی ، سنگی، آجری و سنگریزه ها) که در هوای مرطوب کاربرد دارد.

طرح کفپوش باغ ویلایی

طرح کفپوش باغ ویلایی

طراحی کفپوش باغ

طراح می تواند با به کارگیری مناسب رنگ و نحوه ی چیدمان قطعات کفپوش، حالت سه بعدی را در بیننده القا کند. طراحی می تواند با متفاوت انتخاب کردن مکان های تاب های ویلایی ، میز ها و تاب آویزی جلوه خاصی به طراحی خود ببخشد. به عنوان مثال طراح می تواند کفپوش زیر تاب ویلایی را به گونه ای انتخاب و طراحی کند که حالت 3 بعدی برای ببیننده بدهد و یا زیر تاب آویز را از چمن انتخاب کند و اطرافش را گل کاری کند که بر حسب صلیقه ی طراح می باشد.

طرح کفپوش باغ ویلایی

طرح کفپوش باغ ویلایی

منبع : تحریریه ویلاسازه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *